13 mars 2009

En sån där utmaning dårå

fick en kul utmaning av ett riktigt otyg.

12 låtar som har varit viktiga för mig:

1. Streets of lost souls - Mimmi och David
2. Kung keops pyramid - Hoola bandola band
3. Spader kung - Ola Magnell
4. Din barndom ska aldrig dö - Anders F. Rönnblom
5. Creep - framförd av Maja Johansson (org. artist Radiohead)
6. You all want a single - Korn
7. Freak on a Leach - Korn
8. Killing in the name of - Rage against the machine
9. Shoreline - Anna Ternheim
10. 17 år - Veronica Maggio
11. Stetoskop - Säkert!
12. Jag grät mig till sömns - Säkert!

Och här bygger jag vidare för att jag inte kan följa några regler:

13. The Bucket - Kings of Leon
14. Wish you were here - Pink Floyd
15. Burn - Deep Purple
16. Perfect Day - Lou Reed
17. ALBATROSS - FLEETWOOD MAC
18. Dancing barefoot - Patti Smith
19. Pokerkväll på Vårby Gård - Florence Valentin
20. Känslorna - Doktor Kosmos
21. Passive Manipulation - White stripes
22. Ta din gitarr min vän och kom hem till oss - Ulf Neidemar
23. Ge mig mitt liv nu - Nationalteatern
24. Stairway to heaven - Framförd av Daniel Jönsson
25. Daniel Jönssons egna låt som han så fint spelar på guran

Klicka på länken så får du höra själv.

Jahaa.. ska jag sluta nu? Jag kan fortsätta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, Mimmi va du är söt som lägger ut länken här, hade nästan glömt att den fanns. perfekt nu när jag har lite hemlängtan :)

PUSS

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken på låtarna 1, 4, 5, 22 och 24... Hur får man tag på dem?!

I övrigt verkar vi nämligen ha sjukt lik musiksmak. Ska lyssna igenom dem jag inte (kommer ihåg att jag) lyssnat på. :)

Trodde att min musiksmak var lite mer unik än att jag skulle hitta den på en av de få bloggar jag följer... Livet är fullt av överraskningar :)

mimmi sa...

Victor; adda mig på msn rullan_6@hotmail.com så kanske du kan få höra någon av de "okända" låtarna. låt nummer 1 har jag skrivit själv och en vän till mig har spelat in. Låt nummer 4 är en proggish låt från 60talet. Mycket fin. Maja Johansson är en god vän till mig som tvingas spela denna låt ofta ofta. Hon sjunger som en gudinna. Nummer 22 är en klassiker "...häng med på party slit dig och kom loss, ta din gitarr min vän och kom hem till oss..."
Nummer 24 är ytterligare en god vän till mig. Han regerar på gitarr och borde vara känd vid det här laget eftersom han är i klass med Jimi själv.

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions