09 mars 2009

På SIP

Vi har börjat med ett tema kring kreativitet i skolan nu. Vi ska göra en massa hemlisar som jag inte tänker avslöja riktigt än (vet ju inte vem det är som kan tänkas läsa detta) och dessutom arbetar vi på ett sätt som jag mår väldigt bra av. Jag tror äv en att det är stimulerande för oss som grupp att jobba på detta sätt. Vi har en skön stämning och jag känner mig starkare än någonsin.

Mer galenskap åt folket.

Hej, jag har ett I-landsproblem jag vill dela med mig av. Jag har inget internet hemma. Jag sitter och lägger patiens konstant och kollar på film. Rätt frustrerande när man sett alla filmer redan och patiensen börjar kännas enformig. Tur att jag har andra hobbies. Synd bara att jag inte kan lägga mer energi åt bloggandet. Jag skulle verkligen vilja det. Jag har en massa saker jag vill dela med mig av, men som läggs åt sidan för att sedan glömmas bort.

En snabb uppdatering om vad jag håller på med nu då. (när jag ändå har en liten stund över)

* kollektivet själen är mitt hem omdöpt till efter det att Clara har flyttat in. Min lägenhet känns fräsch, nystädad och ombonad. Mysigt att komma hem till min lilla fruga.

* Vi har delat ut flyers med UP-växjö. Det var riktigt roligt och jag såg ut som en lila mupp med min pirat tröja. Kul att äntligen få träffa gänget. Vi diskuterade möjligheterna med att starta upp en studiecirkel tillsammans. Känns inte helt omöjligt och dessutom får vi en anledning att träffas oftare IRL. Snack om att "fildela" på stan också. Varför inte bjuda på en tallrik fil till alla som är på väg till jobbet. "Sharing is caring"

* Musiken är min drog. Det är helt otroligt vilket lyckorus jag fick när jag skrev min text om "streets of lost souls". Jag skickade den till min klasskamrat David som satte musik och sjöng in texten. Bollen är i rullning och i fredags så träffades Karna, Sanne och jag för att få lite hjälp av Tobbe (också han klasskamrat) och David. Det var trevligt att jamma lite och bror min är bäst som lånade ut sin lokal till oss. Jag städade lite som tack för det.

* Skolan. Ja ni hörde rätt, det börjar hända saker i skolan. Jag har hittat tillbaka till min kreativa lusta igen. Jag går i skolan och gör det som förväntas av mig + lite till. Apropå det måste jag maila iväg mitt arbete jag gjorde i helgen och boka avstämningsmöte med Fia.

resten sparar jag för nu måste jag utnyttja min feberyra till att göra nyttigheter.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions