16 mars 2009

Fortsättningen som så sällan följer...

Efter den lilla musikutmaningen så fick jag en tankeställare när det gäller musiken i mitt liv. Jag kan inte komma på något som påverkar mig så mycket som en bra låt. Jag lyssnar på musik när jag städar, jag lyssnar på musik när jag umgås med vännerna, festar, har sex, ska sova, promenerar, vaknar på morgonen (klockradio, hejja p3).

Den viktigaste låten i mitt liv just nu är magisk. Jag har skrivit den själv. Det finns en hel historia att berätta om texten. Allt började med en sen natt när jag präntade ner något på min dator med smattrande tangenter som ekade mot väggarna i min lägenhet. Det är något som gnagt i min hjärna länge. "streets of lost souls" eller sagan om paris..

Dagen efter så skickade jag texten av en ren slump till David Åhlander som fastnade för den. Han pillade ihop allt till en låt. Så nu är bollen i rullning. Första dominobrickan har trillat. Vi skapar musik. Vi skapar magi.

Känslan av att få höra sin egen text till toner som smeker öronen är som en nyförälskad känner sig om våren. Det pirrade till i magen. Gåshuden på armarna.. Det bästa med att få bekräftelse är den känslan som infinner sig.

Så hej på er alla, Mimmi heter jag. Musiker och låtskapare. Jag tänkte bli stor på det. Kanske den största och den bästa. Jag tänker skriva texter som våldtar era hjärtan. Jag tänker skriva texter som älskar mjukt och ömt med era själar. Den musik jag ska skriva kommer strömma genom högtalare. Den kommer flöda ut i världsrymden och påverka stjärnornas position.

Då kanske ni förstår varför låt nummer 1 på min lista är så viktig för mig. Den är viktigast av allt. Den är hela min värlsbild just nu. Tills jag skrivit nästa låt. Och nästa. Och nästa igen.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions