28 januari 2009

Piraten på de sju haven

Så nu är jag ute och surfar både i cyberspace (med en övervakningskamera i ryggen... passande)
Men också på vattnet.

Jag måste säga att det inte bara är en metafor att vara pirat på uppdrag från piratpartiet. Inte när man faktiskt ger sig ut på vattnet.

Det var ett tag sen jag knystade nåt här. Jag har haft lite tekniska problem. Både med min ytterst lilla hjärna och min ytterst dåliga dator som bestämde sig för att ta självmord. Eller datorn tog självmord. Min hjärna funkar fortfarande, men den krampade visst ett tag där.

Jag hoppas stenhårt på att en ny dator snart ska äntra min varma famn igen.

Anledningen till att jag sitter på en båtjäkel och är på väg till grannlandet kommer sig av ytterligare ett impulsbeslut av Lowejko.

Jag var på piratläger i helgen. Det var en helg som ledde, inte bara till nya spännande bekantskaper, men också ett erbjudande för oemotståndligt att säga nej till.

Imorgon går vi iland i Helsingfors och sen börjar arbetet för en grön, men ack så lila pirat (jag alltså) att försöka så gott jag kan att inspirera på ett sätt som bara jag kan. Jag tillsammans med tre andra "unga pirater" ska få träffa pirater från hela europa.

Fortsättning följer... (med en förhoppning om att planka fritt nätverk i helsinki)

1 kommentar:

Stefan Flod sa...

Sitter på ett slott en bit utanför Vingåker å försöker följa er från UP som åkte till Finland med hjälp av bloggar. Hoppas det går bra för er. Skicka gärna ett mail till mig hur det går/gickneller helt enkelt bara skriv ett blogginlägg om ditt äventyr där borta över havet.

Glöm inte bort å ha roligt också! :)

//Stefan Flod

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions