29 januari 2009

Nördar söker nätverk

Kanske är det titeln på nästa produktion i tv?
"Nördar söker nätverk"

Eller så är det bara jag och min medpassagerare på mitt piratäventyr som går runt som besatta i en lägenhet och letar nätverk.

Jo visst är det så.

Inatt blev det inte mycket sömn. I en hytt med fyra personer blev det diskussion om det mesta mellan himmel och jord. Men vi bygger. Vi bygger relationer till varandra och skapar diskussionsklimat som driver oss framåt. Både i den individuella utvecklingen och vårat engagemang.

När vi klev av båten imorse så var det inte med pigga raska steg ut i solskenet precis. Snarare zombies på väg mot kylan som råder över helsingfors.

Så idag har vi hunnit träffa härliga Drago som har en drivkraft som få och verkligen vill bygga piratparti i grannlandet. Dessutom har vi ätit den dyraste (men ack så god) pizzan på pizzahut.

Jag är lite frustrerad just nu (och definitivt nördig) över bristen på ett starkt oskyddat nätverk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara bygg för allt vad verktygen håller!

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions