10 november 2008

Linas Bevingade ord

Shopping löser alla problem utom de ekonomiska!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg filmen "The story of stuff" på you tube. Det behöver ni göra också. Den är i 7 delar och alla delarna funkar inte så man får pilla lite för att se alla avsnitt.
Alla som gillar att shoppa är grundlurade av kapitalismens strateger och viljelösa slavar under det moderna samhällets fascistiska självmord.

Unknown sa...

haha, så sant så sant :P

Kaos-Lina sa...

Eller så gillar vi bara shopping som ett tidsfördriv och glädjeämne??

Anonym sa...

Eftersom rovdriften på vår jord ökar för varje år så måste vi shoppa lite mer för varje år. Annars blir det tillbakagång i ekonomin och lågkonjunkur. Lågkonjunkturer är jobbiga så shoppa utav bara helvete och stöd de krafter som förstör vår jord...

mimmi sa...

Men pappa, det är Linas filosofi.. Du har din, hon har sin och jag har min ;) Puss

Anonym sa...

Så er filosofi är att skita på världen och kommande generationer? Och stödja ett system som gör de fattigare,ännu fattigare och göra de rika till lags. Ser ni inte att ni är viljelösa offer i det kapitalistiska systemet som förstör vår jord. Förlåt mig men jag har rätt och ni har fel och ni gör fel. Ni behövs i kampen för att rädda vår jord. Byt sida...

mimmi sa...

Det är ett uttryck. Vad man gör och vad man säger i dagligt tal behöver inte nödvändigtvis stämma överens med varandra. Personligen tycker jag att det är trevligt att shoppa på Emmaus. En solidarisk second hand som definitivt inte stödjer den kapitalistiska framfarten. Jag sopsorterar, studerar samhällsförändrande entreprenörskap, bojkottar Coca Cola, Mc´Donalds och andra skitföretag. Jag köper ekologiskt odlat och mest på konsum. (I den mån min snäva studentbudget räcker till förstås!) Det jag önskar mig i julklapp är ett presentkort på konsum. Jag skulle definitivt inte se mig själv som ett viljelöst offer för det kapitalistiska systemet. Jag fick en gång frågan vad jag skulle göra om jag fick en massa pengar. Jag sa att jag skulle investera dom i en företagsidé jag har kring ungt entreprenörskap. Vinsten ska återinvesteras i nya projekt, och allt ska handla om samhällsförändring i praktiken. Jag lever inte i en fantasivärld.

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions