07 april 2009

TEMA: hela världen i min hand



Nu tänkte jag börja med en ny grej. Jag tänkte börja skriva blogginlägg efter teman. Denna vecka ska jag satsa på "hela världen i min hand". Det pågår en tävling på youtube där man kan vinna en psp. Där fick jag min inspiration (och från tomas som tipsade mig om tävlingen under min rastlöshet). Jag känner dock att min taffliga mobilkamera inte räcker till för att konkurrera i youtube tävlingen.

Jag tänker börja med ett citat från Fredrik Häréns föreläsning under kunskapens dag;

"Apropå kunskap. Jag letar inte efter folk med kunskap. Det kan jag köpa i Indien för arton spänn i timmen. Jag letar inte efter folk med information. Det kan jag köpa i Kina för sexton spänn i timmen. Jag letar efter folk med fantasi. Det kan jag betala hur mycket som helst för!"
Och här kommer ett filmklipp

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions