04 februari 2009

Reflektioner

Inatt sov jag väldigt illa. I mitt huvud snurrade tankar kring piratpartiet, alla nya människor i mitt liv och allt nytt jag lärt mig bara under en veckas tid.

Jag drömde om en ilsken pirat med draget svärd på en finlandsfärja. Drömmen fortsatte med en partiledare helt klädd i lila dansande på ett lila moln. Ett EU som blev lila. Ett gäng fulla finnar som blev lila. Jag undrar vad Freud skulle sagt om mina drömmar?

Imorse var jag på skattekontoret för att lära mig mer om det jag är i Växjö för att lära mig. Företagande. Jag satt mest och ritade serier om hur de två föreläsarna sakta förpestades av sina egna andedräkter och kvävdes. För det gjorde jag i princip.

Det känns mycket konstigt att vara tillbaka i en vardag när allt har varit intensivt och piratfokuserat en tid.

Det jag har att göra nu är att bestämma mig för vad jag vill lägga min energi på. Prioritera, organisera och strukturera.

I piratpartiet får jag använda mina styrkor. Jag får en chans att nätverka, påverka och glädjas av underbara människor. I skolan känns det mest som att jag blir motarbetad och det är jobbigt att ens ta sig dit. Var finns glädjen och inspirationen där? Mest prestationsångest.

Resan jag gjorde var så mycket mer än fysisk. Jag har genomgått en inre resa som jag så väl behövde. Jag har lärt mig massor om mig själv och om något jag brinner för. Just nu. För det är så jag funkar. Kortlöp. Inte maraton.

Jag tycker att MaB:s inlägg om resan är jättebra. Gå in och läs det. Han skriver väldigt bra och fångande. Själv orkar jag inte just nu. Jag måste komma ikapp vardagen och allt rutinmässigt här hemma.

Vad krävs av mig nu? Vad ska jag ta mig för?

Jo jag ska vara en del av piratpartiet, med den energi jag förmår att avvara. Jag tänker brinna utan att brinna upp. Jag tänker fundera och analysera, för det är något jag behöver träna på. Och ev. kommer jag vara en del i 2010 års valberedning. Mycket smickrande att bli föreslagen en sådan post. Måste ju ändå betyda att jag är en socialt nätverkande person. Och det är just det jag eftersträvar att vara.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions