14 februari 2009

Party och rock´n roll

Jag måste ju säga att det är svårt att pallra sig upp klockan nio på morgonen när man fortfarande är full, men är det rock så är det.

Idag har jag blivit rockstar på riktigt. Jo det är sant för nu har jag ett eget band. Vi ska göra feta spelningen på Globen imorn. Det är inte helt klart med allt praktiskt (som att informera globen om att vi kommer) men vi ska dit.

Alltså, klockan 09.00 kliver jag upp med darriga ben ur min säng. Helt fantastiskt väder utanför som plågar mig och min baksmälla. Men kung som jag är hoppar jag i gårdagens rockiga festkläder och hänger på mig basen och cyklar ner till studiefrämjandet. Vi körde tre låtar på två timmar. Underbart.

Nu har jag fett ont i mina fingrar och sitter med en grogg vid Linas dator. Varje måndag kommer vi alltså träffas och rocka på som de tuffa brudar vi är. Brudrock. Riot Girl. Soft Rock. Whatever...

Ikväll blir det förfest med singstar hos våra nya vänner som vi träffade på krogen igår. Det finns hopp om den här staden ändå. Den är jävlar i mig trevlig när solen skiner.

Imorn åker Anders hem som har varit på besök och förgyllt vår vardag. Innan han sticker ska jag släpa med honom på möte med UP (Ung Pirat).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska få smisk på bara rumpan ändå.

Kaos-Lina sa...

I love rock n'roll so put another dime in the jukebox baby...

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions