08 december 2008

Vi är flickorna som lovar tusenfalt

Med solen i ögonen och spilld mjölk överallt somnar jag med ett leende på läpparna.

Efter att ha röjt i garderoben och begravt liken för gott är jag tillbaka på banan.

Aldrig förr har något känts så rätt.

Det pratades om en jämförelse av att åka berg o dalbana. Det stämmer. Det är roligt när man åker på samma villkor.

Jisses vilket nöjesfält jag har hamnat i. Jag får vinst varje gång jag tar en lott. Jag får smaka det söta i sockervadden och jag får skratta åt clownen.

För jag har skuggorna bakom mig trots allt.

som om inga sorger fanns och med naturens lagar i balans.. som om världen sa ifrån..

2 kommentarer:

Kaos-Lina sa...

Hehe, Du och Jag <3 "lördagens änglar som virvlar på stan..."

Puss

Anonym sa...

Min Guru sa en gång att ångeste dyker plötsligt upp som ett mörkt moln i horisonten. Det närmar sig och ett litet ögonblick så står molnet i zenit, rätt över huvudet för att i nästa ögonblick åka vidare på sin resa, fast nu från mig och minska i styrka.
Det finner jag tröst i när det är jobbigt. Puss vi ses på lördag...

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions