18 april 2008

Förkyld med feber

Vaken betyder vemod.
Munnen är full av taggtråd.
Jag hostar tills jag får ont.
Tandvärk.
Lungorna rosslar.
Huvudet bankar som om någon var därinne.
Orkar inte resa mig upp.
Borde kliva upp ur sängen.
Borde göra saker.
Ligger kvar.
Med feber.
Blomman dör i mitt fönster.
Jag orkar inte göra något åt det.
Jag orkar inte göra nåt.
Jag svarar inte ens i telefon.
Vet inte vad jag ska säga.
Kan inte säga nåt heller.
Min röst har försvunnit.
Febern gör mig konstig.
Nu måste jag gå upp.
Jag har mycket jag måste göra idag.
Bara låtsas som ingenting.
Dricka mycket kaffe och glömma bort att man är sjuk.
Sen får jag svimma ner i sängen igen.
För ännu en sömnlös natt.
Hostandes.
För att återigen vakna upp.
Lite mer sjuk än dagen innan.
Mer saker att göra ändå.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions