05 april 2009

Vad visa människor en gång sagt till mig

På msn delade supehjältecoachen Tomas ut en liten visdom... (bland många fler)

Tomas "TomWolf" Forsman säger:
När jag hade en person som jag tyckte illa om i min klass så sa en mentor till mig "Tror du att den personen, eller någon annan i din klass, förstår dig fullt ut?" vilket jag självklart svarade nej på "Varför tror du dig då förstå dem? Utgå alltid från att det finns mer inom andra människor än du vet och förstår."


När jag slutade högstadiet så sa min klassföreståndare, Niclas Ström, att rektorn hade fel i sitt tal till oss nior. Hon sa att vi inte kunde förändra världen, bara oss själva. Efter kyrkan var avslutad kom Niclas fram till mig och sa att jag inte skulle lyssna på henne. Han sa att jag absolut inte skulle förändra mig själv utan att jag skulle förändra världen.

Det finns mycket klokheter därute.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions