17 mars 2009

Jag har varit vilsen


Jag har varit vilsen



Jag har varit vilsen ett tag, men nu börjar jag förstå. Jag kommer se tillbaka på dessa dagar och fundera över hur jag egentligen orkade med mig själv. Jag kommer också tänka på hur ung och oansvarig jag var. Och att det var den bästa tiden i mitt liv. Jag har gått igenom klyschan. Prövningen. Ungdomen.

Puberteten är tack och lov över. Nu börjar vuxenlivet. Eller det där tabu belagda och jobbiga mellanskedet innan man är riktigt vuxen och man trots det inte är tonnåring längre.

Hej och hå vad det går. flyga runt och sväva iväg. Skratta och vara glad. Oroa sig över struntsaker ibland. Göra hönor av fjädrar och fjädrar av monster.

Just nu bryr jag mig inte om något. Allt känns värdsligt. Livet är bara skönt. Kanske jag inte ser några bekymmer, kanske är dom förklädda till de fluffiga vita moln jag har på himlen ovanför mig. Men ändå så nära.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions