03 november 2008


Växjö - Västervik
Västervik - Växjö
Växjö - Västervik
och så hem igen. Däremellan blev det en sväng till Alvesta med.

Sammanlagt 16 timmar på en buss.
Intressanta människor och dessutom ny vänskap med en hel somalisk familj. Tänk vad lätt det är att få nya vänner. Det kan räcka med en enkel tablettask.

Västervik. Lägenheten är klar. Lite kvar såklart. Som med allt. Det är svårt att göra avslut på sånt som har betytt mycket.

Den här helgen spenderade jag med Cecilia. Massa minnen från sommaren bubblade upp och jisses vad man har haft kul.

Jag bestämde mig för att 2008 är "the time of my life".

Det är alltså nu det händer. Livet. Livet så som det ska vara.

När jag var liten brukade jag drömma om att jag bodde på en vindsvåning med snedtak. Jag drömde att jag lyssnade på gamla LP-skivor och drack rödvin med vänner som höll på med konst och musik.

Jag brukade låtsas att jag var en 70-tals rebell.

Jag drömde att jag hade storblommiga mönster överallt.

Nu har jag det. Jag har mitt snedtak på översta våningen. Lyssnar på mina LP-skivor. Har samlat på mig vänner av alla kategorier. Allt från datanördar till kulturpuckon. Jag älskar dom allihopa. Jag har storblommigt som går i orange, brunt och gult. Vad fint det känns.

Fan vad fint det känns. Jag blir så galet sentimental av Gary Jules. Den står på repeat nu. Lyssna på "mad World" så kanske du förstår mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle ju hjälpa dig. Skönt att jag slapp. Bra jobbat. Hoppas det inte blir för dyrt det du missade. Nu har du bara barndomshemmet kvar här i Tjust och gobbaskrället. När jag tänker egter så har du ju dina småsyskon här också och vänner och minnen.
Roligt att du trivs på dina första staplande steg. Ska lysssna på låten...

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions