24 oktober 2008

Natt!



Här sitter jag. Mitt i natten.

Passionerat smattrar jag ner html-koderna som om det handlade om lyrik.
Till viss del gör det ju det.
Numera.
Mina html-koder sminkar min poesi.

Jag lyssnar på KoRn alldeles för mycket. Jag börjar bli förfärligt beroende av den utvrålande kraften. Jag kan inte arbeta utan KoRn. Låter kanske konstigt med tanke på att det inte är särskillt lugn musik.

Klockan är två och det blir ingen sömn för mig i natt. Ingen poesi heller. Den får vänta. Det enda jag har i huvudet nu är hur jag ska formulera en extremt tråkig text. Inte vackert på något sätt. Bara en rent informativ text om vad som ska göras. Delegera ut en uppgift så tydligt som möjligt. Och här sitter jag ändå. Klockan är två. Och det blir inte mer sömn av att jag sitter så här.

Koffein och nikotin och alldeles för mycket annat att tänka på just nu. KoRn, snälla ge mig styrkan att jobba som en bäver i natt. Så jag kan åka hem till min pappa och koppla av lite i helgen. Nästa vecka är lika intensiv den. Jag menar.. Vad är ett höstlov?

Min mage kurrar och ögonlocken fladdrar. Det får bli lite energipåfyllnad nu, sen tänker jag klicka ner allt som har med internet att göra för en stund och.. ja, jobba som en bäver.

Min lilla fina blogg utvecklar sig. Jag är långt ifrån nöjd. Vi hade dock föreläsning om webdesign hela förmiddagen och det var otroligt givande. Allt som sades om html bara fastnade på hjärnan. Jag känner mig som en html-wiki. Jag har svaren. Allt jag lär mig om html bara finns där. Är det inte så att ett nytt beroende börjar sin karriär i mitt sinne?

kurr kurr sa magen igen. Jisses. Bäst jag får tyst på den!

Sen, tråkigt dokument som jag tänker liva upp med knasiga färger. Blir nog bra då. Önska mig lycka till.

/Mimmi Lowejko


Ps. Nu något senare är jag nästan klar med dokumentet.. och jag var tvungen att print screena så ni får se. Det blev hundra gånger roligare att skriva med lite färg på texten.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du verkar ha fullt upp!
hoppas du trivs med skolan annars!
kramar kusinen

Anonym sa...

Det skulle behövas lite mer färg i texten. Gamla människor har svårt att läsa grå text på svart botten. Inte för att jag börjar bli gammal, men åren liksom ramlar på en.

Anonym sa...

Lycka till. Html-världen är spännande. Man vet aldrig var det landar. Men det som sker på jorden just nu är att internätet fylls med information och presentationen ska vara personlig och inte massproducerad. Ska du experimentera med webdesign kan du väl använda vår hemsida som arbetsområde. Den är i desperat behov av uppdatering.

Anonym sa...

Hej hittade din blogg genom att jag sökte på citat på google. Vill bara säga att det du skriver är jättebra, roligt att läsa.

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions