05 oktober 2008

du igen.. jag är ingenting

Jag är ingenting för dig. Du ser rakt igenom mig när du iskallt går förbi. Du hör inte när jag skrattar åt dina skämt. Även om ingen annan skrattar. Du skulle inte höra mig ens om jag stod bredvid dig och skrek att HÄR ÄR JAG!


Jag är inte luften du andas. Du tar upp en ny ciggarett och förgiftar dina lungor istället. Du blåser rökringar. I hemlighet försöker jag också. Men mina ringar blir aldrig lika fantastiska som dina. Dina är alltid perfekta.


Jag finns inte i dina tankar. Din blick är långt borta de gånger jag ser dig. Dina tankar är så mörka. De skrämmer mig. Du ser aldrig ljuset, hur mycket jag än försöker lysa för dig. Kanske behöver jag sätta mig själv i brand? Skulle du släcka den åt mig då? Jag brinner..


Jag hör inte hemma i din värld. Där finns bara ditt whiskeyglas och dina ciggaretter. Ditt mörker och dina tankar. Jag är bara en jobbig väntetid mellan ett bussbyte på din resa mot din undergång. Du stampar otåligt och vill vidare när du tvingas till mitt sällskap.


Även om jag önskar att jag kunde hjälpa dig att vända och åka tillbaka till livet, så vet jag att du inte lyssnar. Du kan inte höra mig. Du lyssnar inte. Det är så du fungerar. Du söker din egen undergång och missar att se att någon älskar dig.


Jag är ditt bussbyte. Din väntetid. Även om jag skulle få dig att vända så är jag kvar här i mitten. Varken i mörker eller ljuset. Jag är ingenting. Ingenting för dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inte som en kille för dig. Skit i honom, ta nästa buss istället.

mimmi sa...

nej det är verkligen ingen kille för mig. Jag letar bara efter rätt buss så jag kommer i rätt riktning. Det är visst inte så lätt som man kan tro ;) puss

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions