02 september 2008

Idag kom jag på en grej!

En del dagar går riktigt långsamt,
men ändå hinner man inte med nåt.

Ibland vill man göra så mycket, att
tiden bara flyger iväg för en.

Den absolut bästa dagen är när man
kan sitta och njuta sista timmen av
att man har hunnit med allt.

Jag tror att om man vill minska ner
på stressen i vardagen, måste man
inse att det alltid finns något man
måste göra. Man hinner inte med allt.
För där finns alltid nåt mer.

Man måste kunna unna sig att slå sig
ned och beundra det man faktiskt har
åstadkommit. Äta en smarrig banan.
Kanske kika ut genom fönstret, eller
varför inte sträcka på benen en sväng?

På min innelista idag

1. Post it lappar
2. Rimliga "att-göra-listor"
3. Hörlurar

På min utelista idag

1. Windows vista
2. CSN
3. Tandvärk

Ikväll ska jag
* isolera mig från socialt liv.
* Jag ska ha tvättstugan och tvätta det nödvändigaste.
* Städa min lägenhet så att den är till belåtenhet för mig.
* Organisera i mitt skåp (garderoben tar jag imorgon)
* läsa mer i min fantastiska bok
* äta nåt smarrigt och göra lunchlåda (kyckling kanske?)

yes... det var det..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle ge boken 10 minuter och om den är bra så blir det dubbelt så mycket att göra imorgon
;)Jag skriver ny musik nu. På svenska. Prog-punk. Puss o. Kram

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions