24 augusti 2008

Passion

Jag låter dina ord smeka min själ
och din tunga min kropp.

Tiden är en evighet
när du inte är här.

Tillsammans får vi den att stanna.

Med dig i mitt hjärta
plågas min själ av passion.

Jag ler av smärtan. Och plågas av längtan.

Alla känslor jag känner.
Alla samtidigt. De slår volter i min kropp.

Men tryggheten etsas fast.
Rädslan rinner av.

Mer sårbar än så här kan du aldrig få mig.

Med den oändliga passion jag har förunnats
är jag nöjd.

Det är trygghet. Att få känna det.

Du finns ständigt med på ett hörn
av mitt naiva unga hjärta.

Vi njuter när vi tillåter oss det.

Jag ser åt ett annat håll när du inte visar mig vägen.
Jag hittar min egen stig.

Men återvänder alltid till dig, när du lockar.

Jag vill se dig le.
Jag vill känna din rastlösa själ i min närhet.
Ditt mörker kommer aldrig åt mig.

men din mystik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag rodnar.

mimmi sa...

HAha, det tror jag inte ett ögonblick på att du gör pappa lilla.
Jag har faktiskt inte lagt upp dom värsta.. än..
haha
Jag kanske skulle göra det, så att du rodnar på riktigt!

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions