24 juli 2008

Rädd för dig, och vad du gör med mig

Ännu en gång trodde jag mig höra tonerna från pianot.
Mina fingrar spelade på bordskanten.
Något vaknade till liv i mig igen.

Jag satt där som ett fån.
Försökte höra tonerna som dog bort.
Allt var en lögn.

Jag ger dig en chans,
men jag står inte ut med att bli förnedrad
och accepterar inte att det händer gång på gång.

Ändå veknar jag varje gång jag hör ditt skratt.
Ditt leende lyser igenom alla mina principer.
Du bollar med mig som en katt gör med leksaken.

Du tror du kan göra som du känner för.
Du vet ju att du får.
Jag finns där i slutändan.. Väntandes på dig ändå.

Nu sitter jag här som ett fån.
Du har förnedrat mig igen.
Lurat mig på den stolthet jag hade kvar.

Bitter i min ensamhet
kan jag inte ens förmå mig att fälla en tår.
Du är inte värd det.

Ändå gråter jag inombords.
Känner hjärtat slitas ut som en gammal motor.
Jag skriker och vrålar, utan att ett ljud lämnar min mun.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions