08 juni 2008

Utan ansvar!

Jag har slutat ta ansvar.
Jag är okej, oroa dig inte.
Jag dricker lite för mycket.
Det är lugnt, det är sommar.
Jag har slutat bry mig.
Jag bryr mig om dig, men jag menar det andra.
Jag kanske är lite tröttare än vanligt.
Sova är inget för mig.

Det finns så många måsten.
Jag känner mig som ett barn.
Jag tror visst att nån annan gör det åt mig.
Äsch, jag fixar det sen.
Jag undrar om jag verkligen ser allt omkring mig.
Det är lite dimmigt ibland.

Nu är det kanske dags att reda ut allt.
Eller så gör jag det sen.
Eller så växer jag upp och blir gammal.
Eller så håller jag mig ung och utan ansvar,
så länge jag kan.

Men du...

Oroa dig inte för mig. En dag växer jag också upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

För H-e Mimlan väx upp nån gång ;)

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions