16 mars 2008

Otillräcklig

Otillräcklig
Alldeles för ung och barnslig.
Naivt hoppas jag på en solig dag

men det regnar.

Nästan en ilska
När jag inser hur misslyckad jag är
Jag vet ju varför jag känner så

det finns en anledning.

Hoppas ständigt
På en bättre förklaring
Den kommer aldrig

Varför gör den inte det?

Det är så tyst nu
Jag blir galen
Klättrar på väggarna

Varför hör jag inget längre?

Jag blir arg och ledsen
Söker en förklaring
Det finns ingen

det är inte meningen

Dags att söka mina svar
hos någon annan
kanske räcker det med mig själv.

Jag är trött på att vara passiv.

Kanske borde jag sticka
Eller är det att fly?
Jag vet inte alls längre

Kampen är för hård

Jag känner mig otillräcklig
Inte tillräckligt lång
når inte lysknappen
tar mig inte fram till målet.
Inte tillräckligt stark
Hörs inte tillräckligt
syns inte tillräckligt
utmärker mig inte tillräckligt
står inte på mig tillräckligt

uppenbarligen inte, folk kör över
mig som om jag vore en motorväg.

Otillräcklig

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions