18 mars 2008

Insändare i Västervikstidningen (17/3)

En affärsidé!

Idag skänker jag en affärsidé till den som vill ta emot den.
Den går ut på att sälja tid på burk.

Varje måndag funderar jag på hur tiden ska räcka till
för att hinna med att göra allt man ska och allt man vill.
Ofta resulterar det i lite sömn, och mycket arbete och
pusslande. De som blir lidande är vännerna. Det känns
nästan sorgligt när man får plocka fram kalendern för att
boka in ett möte med dom. Som man senare får avboka,
för att något kommer emellan.

Hemma staplas disken på hög, och tvättstugan som man bokat
får man lov att boka om igen. Alltsom oftast händer det att saker
glöms bort. Missar jag att skriva in något i min kalender så är det
dömt att försvinna ur mitt huvud likaså.

Jag vet att jag inte är ensam. Hela den här staden är full av
människor som inte kan säga nej. Dyker ett förslag upp,
som man tycker verkar spännande är det väl omöjligt att säga nej?
Då försvinner alltså ytterligare lite tid.

Så, du som har lite entreprenörskapsanda och är lite påhittig.
Du som kanske har en stund över. Du som ser möjligheterna
till att bli miljonär i min idé. Kom på ett bra sätt för hur man skulle
kunna sälja tid på burk. Kosta vad det kosta vill, jag skulle köpa ett
helt lager och fylla mitt hem med.

/Mimmi Lowejko

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions