11 mars 2008

Dikten handlar om..

Det är skönt att vara för sig själv ibland.. men det kan vara lika skönt med sällskap ibland.
Det är en balansgång.

Detta är nog en situation många är i, oavsett om man är singel eller i en relation.
Som singel är man rädd för att binda sig, och som partner i en relation är man nog
ofta rädd för ensamheten.

Jag låter denna dikt fritt tolkas av läsaren, den är ingen höjdare rent språkmässigt. Men återigen så skiter jag i det. I mina dikter är min egen åsikt det enda som betyder något.
Jag tar däremot med glädje emot en och annan kommentar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Återigen en härlig dikt...vad jag känner igen min tid i Vetlanda i den!! Och sluta säga att dina dikter inte är bra, språkmässigt eller så...det är ju det som är det härliga med dikter..du bestämmer över orden och ditt sätt är rätt sätt! Fuck jantelagen!!! Love you

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions