23 mars 2008

dedikerad till min mor

Jag vaggas av vinden.
Den finns runt omkring mig.
När jag behöver luft under vingarna finns den där.
När jag är inomhus, så vet jag att den alltid finns där utanför.
När jag är utomhus är det lätt att ta sig fram.
Jag får medvind.
Varje steg blir lätt och vinden ger mig energi.
Jag har ett stöd som för mig framåt i rätt riktning.
Rufsar mig i håret.
När det blir stiltje så känns det skönt.
Jag är fortfarande trygg, men jag får själv välja vart jag vill gå.
När stormen ryter är jag inte rädd.
Det får bli en lärdom.
Jag måste klä mig varmare nästa gång.
När motvinden håller mig tillbaka,
så förstår jag till slut att jag går åt fel håll.
Jag vänder om, och inser att det var ju trots allt ett stöd och en vägvisare.

Inga kommentarer:

Mimmi Lowejko

Mimmi Lowejko

Så sjung mitt hjärta!

It´s just me and my oppinions